Co można jeść na diecie warzywno-owocowej - Ułańska zagroda

 

Nie od dziś wiadomo, że warzywa i owoce są niezastąpionym źródłem niezliczonej ilości składników odżywczych. Jednak odnosząc się do diety warzywno-owocowej trzeba wiedzieć, że jej skuteczność warunkuje odpowiedni dobór produktów pochodzenia roślinnego.

Dziś zaprezentujemy wybrane warzywa i owoce, na których opiera się dieta oraz to, dlaczego są tak ważne z punktu widzenia prawidłowo funkcjonującego organizmu człowieka.

 

Dieta warzywno owocowa – co jeść?

Warzywa i owoce to kopalnia witamin i wielu składników mineralnych, potrzebnych dla prawidłowego funkcjonowania każdego organizmu bez względu na wiek. Do naszego ośrodka przyjeżdżają całe rodziny razem z dziećmi, ponieważ to właśnie u tych najmłodszych obserwuje się niepokojące objawy przybierania na wadze.

Jest to szczególnie groźne dla tak młodych organizmów. Dlatego taka dieta owocowo-warzywna korzystnie wpłynie na samopoczucie, lepsze efekty w pracy i szkole. Odpowiednio dobrane składniki oczyszczą organizm. W Ułańskiej Zagrodzie podawane potrawy, pochodzą ze składników staranie dobranych, pozbawionych środków chemicznych i GMO.

Dostawcami są tylko zaufani plantatorzy, dbamy o to aby zakupić jak najlepsze produkty. Wiele z nich serwuje się na surowo np. świeże wyciskane soki z owoców i warzyw, które są dodatkiem do posiłków. Zachęcamy więc, aby nie zwlekać a przyjechać do nas i przekonać się jak można przyjemnie i pożytecznie spędzić czas.

Warzywa korzeniowe w diecie warzywno owocowej


Jednym ze składników jadłospisu diety warzywno-owocowej są buraki. Znamy je z tego, że zapobiegają niedokrwistości, ponieważ zawierają witaminy z grupy B, które przyczyniają się do produkcji czerwonych krwinek. Buraki wspomagają również przemianę materii, a więc są skutecznym wsparciem w walce z otyłością.

Ponadto działają odkwaszająco, ze względu na zawartość wapnia, magnezu, potasu i sodu, regulują pracę jelit (dzięki pektynom) oraz hamują rozwój miażdżycy. Warzywem korzeniowym, tuż obok buraków, które pozwoli ustrzec się anemii jest pietruszka. Dostarczy nam żelaza, ale też beta-karotenu, witaminy C oraz witamin z grupy B. Poprawi krążenie oraz wspomoże procesy trawienia.

Jakie warzywo sprawia, że skóra nabiera zdrowego kolorytu? Oczywiście to zasługa marchewki, a dokładniej znajdującego się w niej beta-karotenu. Wzmocni naczynia krwionośne, poprawi pracę układu pokarmowego oraz obniży poziom cholesterolu.

Rzodkiew ważnym elementem diety!


Zdecydowanie jej także nie może zabraknąć w jadłospisie, ponieważ bardzo korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego. Normalizuje ilość wydzielanego kwasu żołądkowego, dzięki czemu pozbywamy się niestrawności oraz zgagi.

Ponadto pomaga pozbyć się niekorzystnych bakterii znajdujących się w przewodzie pokarmowym.gotowania, pasteryzacji, rafinacji, wędzenia czy sztucznego barwienia są dla człowieka toksyczne.

Warzywa cebulowe w diecie dr Ewy Dąbrowskiej


Obniżenie poziomu cholesterolu to jeden z wielu celów diety warzywno-owocowej. Osiągnąć go pozwalają warzywa z rodziny cebulowych, do której należy oczywiście m.in. cebula. Warta docenienia również z racji tego, że ma właściwości bakteriobójcze – drogi oddechowe zostają skutecznie oczyszczone.

Podobny wpływ na organizm ma czosnek, który jest równie skutecznym naturalnym antybiotykiem. Dodatkowo działa rozkurczowo, pobudza produkcję żółci i reguluje trawienie. Warzywa cebulowe normują ciśnienie krwi i zapobiegają powstawaniu zakrzepów.

Warzywa kapustne na diecie oczyszczającej


Komponując przepisy diety warzywno-owocowej naszej uwadze nie może umknąć kalafior. Podobnie jak wiele pozostałych warzyw poprawia odporność oraz pracę jelit. Jego ciekawą właściwością jest to, że zapobiega powstawaniu nowotworów i polipów jelita grubego.

Funkcjonowanie jelit pobudza także kapusta – szczególnie zdrowa, gdy podawana w formie kiszonej. Pijąc sok z kiszonej kapusty wzmacniamy odporność, wspomagamy leczenie wielu narządów m.in. wątroby oraz chorób, takich jak reumatyzm czy gościec.

Jakie warzywa liściaste można jeść w diecie warzywno owocowej


Czy wiecie, że chlorofil jest bardzo ważnym związkiem dla organizmu człowieka? Wpływa korzystnie na układ immunologiczny oraz pomaga pozbyć się toksyn. Jego źródłem są warzywa liściaste takie jak np. szpinak. Zawiera żelazo, więc pozytywnie oddziałuje również na układ krwionośny.

Spożywając szpinak możemy spodziewać się efektów w postaci szybkiego gojenia się ran, ponieważ aktywuje tkanki do regeneracji i odnowy. Równie wartościowa jest sałata, pobudzająca procesy trawienia – zapobiega zaparciom oraz nowotworom okrężnicy.

 

Dieta warzywno owocowa w Ułańskiej zagrodzie

W ośrodku Ułańska Zagroda we wsi Załom w gminie Człopa można urlop zdietą warzywno-owocową dr Ewy Dąbrowskiej przygotowaną zgodnie ze wskazówkami indywidualnie dla każdego kuracjusza. Pozwoli ona nie tylko oczyścić organizm, ale uchroni przed wieloma chorobami współczesnej cywilizacji.

Tylko ścisłe dostosowanie się do niej zapewni widoczne efekty i pozwoli cieszyć się zdrowiem na długie lata. Dzięki wsparciu naszego dietetyka i lekarza, pogadankom jakie organizujemy, dowiedzieć się można bardzo dużo po co taka dieta? Czy ona faktycznie w czymś pomoże?

Wystarczy jak zjem trochę owoców i warzyw i nie będzie problemu. Jednakże nie tak to funkcjonuje. Tylko i wyłącznie odpowiednio przygotowany jadłospis przez dietetyka pomoże w osiągnięciu zamierzonego efektu. Zestaw składników nie może być przypadkowy a musi być dostosowany indywidualnie. Każdy organizm jest inny i inaczej reaguje na niektóre składniki.

Tego wszystkiego uczą się nasi wczasowicze podczas pobytu w naszym ośrodku. Ważne jest aby uzyskaną wiedzę nadal kontynuować w warunkach domowych. Owoce i warzywa odpowiednio przygotowane i podane mogą zastąpić niezdrowe gotowe dania, które wystarczy tylko podgrzać.

Każdy, nawet osoba nie cierpiąca na żadne schorzenia i nie mająca problemów z nadwagą powinna chociaż raz przyjechać do naszego ośrodka, chociażby po aby pozbyć się wszystkich toksyn z organizmu dzięki stosowanej u nas diecie.